Jelte en Catharina's Weblog

Onze eerste weekjes..

We wonen alweer drie weken in Amsterdam! De tijd gaat snel, maar toch ook weer langzaam door alle indrukken die we opdoen. Wat hebben we zoal nu al gedaan? De eerste week zijn we bezig geweest om onze kamer woonbaar en gezellig te maken. Dit is aardig gelukt vinden we zelf. (oordeel zelf en bekijk de foto’s!)

De andere twee weken zijn we al aan het werk geweest. Onze weekplanning is vooral gevuld met schoonmaken, bidden in het gebedshuis, evangeliseren en voorbereiden op de DTS die eind september van start gaat. Twee avonden per week zijn we bezig met evangelisatie onder daklozen. We gaan dan om ongeveer 9 uur naar buiten. Het Leger des Heils komt dan soep serveren met brood en wij staan er met koffie en thee, cake, bananen en soms met andere snacks. Er komen hier gemiddeld zo’n 30 a 40 mensen op af. Het zijn veelal dakloze mensen met allerlei verschillende nationaliteiten. Veel proberen hier werk te vinden, wat meestal niet meevalt: zeker niet als je geen nederlands spreekt. Ons doel is om contact te maken met de daklozen, een luisterend oor te bieden en het evangelie met ze te delen.

Het zijn vaak gezellige avonden waarbij je met verschillende mensen een praatje maakt. Jelte is begonnen om sommige avonden ook gitaar te spelen en voor wat achtergrond muziek te zorgen. Dat werd door veel publiek erg op prijs gesteld. Je merkt dat the ‘homeless guys’ het fijn vinden dat er iemand naar ze luistert en tijd voor ze maakt. Als je zelf eerst luistert (en daar is soms echt geduld voor nodig!) kun je vaak daarna zelf ook dingen delen. Afgelopen vrijdag was er een jongen die voor het eerst Jezus in zijn leven heeft aangenomen. Dat zijn gave dingen om mee te maken!

Groetjes Jelte & Catharina

Annelies

Hi!!

Joh leuk hoor jullie plekje. Ziet er leuk uit. De rode stukken muur zijn op je oude kamer ook niet meer zichtbaar, ben ook ff bezig geweest.
En lijkt me wel anders om nu in eigen land dit werk te mogen doen. Maar ook mooi! Have fun!
Annelies

Michael

He Jelte Catharina,

Leuk om jullie verhaal te lezen, leuke kamer (klein maar fijn ;) maar de plek waar jullie zitten maakt veel goed! coole buurt :-)

Mooi werk wat jullie doen joh, super om iemand tot de heer te mogen brengen door zo'n ministry

Keep up the good work! Saludes y bendiciones

Michael en Anneke

Bart & Nynke

leuk optrekje! :-) Klinkt tof, de straatmomenten!
Bijzonder in eigen land te kunnen dienen.

Liefs vanuit Ryptsjerk!

willy scherpenzeel

he Jelte en Carharina,wat zijn jullie weer goede dingen aan het doen zeg,je moet het geduld toch maar weer opbrengen om altijd een luisterend oor te hebben.Leuke foto's van jullie stulpje,heel veel plezier daar en we wensen jullie Gods Zegen toe!!!

Willy