Jelte en Catharina's Weblog

Exciting summer!

Hallo allemaal!

Na een tijdje radiostilte toch weer een nieuw bericht van ons! Na dit voorjaar ‘gewoon gediend' te hebben op de basis van YWAM Amsterdam (PZ, financiën, evangelisatie, promotie, allround werkzaamheden, enz.) zijn we nu weer in een meer dynamisch seizoen gestapt!

Exalt
Afgelopen week zijn we met Exalt (www.exalt.nl), een Nederlands kinderkamp mee geweest. De locatie was een heel mooi klooster in Biezenmortel, een dorpje in Noord-Brabant. We waren samen met een andere jongen groepsleiding van 14 kinderen tussen 10-12 jaar oud. We hebben in ons leven nog nooit zo vaak in één week 'stil zijn!', 'kappen nou!', 'recht zitten!' en 'gewoon opeten!' gezegd

Tongue out

Het was een erg intensieve maar ook mooie, en leuke week. We hebben erg van de persoonlijke contacten met de kinderen genoten. Ook hebben we kunnen delen over de betekenis van het kruis, luisteren naar Gods stem, het vaderhart van God en de geestelijke wapenrusting. Het was bemoedigend om te zien hoe een jongetje dat zeer autistisch was heel duidelijk de stem van God kon verstaan. God wil spreken tot iedereen! Ook was het mooi om te zien dat de de kinderen uit de niet christelijke gezinnen erg open waren om te leren over wie God is en wat Hij voor ze gedaan heeft.

Het was mooi om de dingen die we bij YWAM hebben geleerd toe te kunnen passen op een kinderkamp als dit en tegelijker tijd verfrissend om een week met een andere organisatie te werken.

King's Kids zomertour
Het volgende event in onze agenda is de King's Kids zomertour naar Israel. Over een week hopen we hier dertien tieners te ontvangen en tien stafleden te ontvagen! We zullen met de groep een week voorbereiding, training, oefening en toerusting hebben om dan voor twee weken te gaan uitreiken in Israël. We kijken erg uit naar de zomertour!

Een prettige zomervakantie voor zover van toepassing en we houden jullie op de hoogte!

Hartelijke groeten uit Amsterdam!

Jelte & Catharina

Willy Scherpenzeel

Daar waren jullie weer! leuke foto's hoor van al die kinderen die het dan ook zo goed naar het zin hebben heel mooi om te zien.Gods Zegen voor alles wat jullie weer gaan ondernemen.

Job

En dat in eigen land. Super gaaf te lezen. Net het filmpje met creativiteit gezien dat jullie hebben gedaan op de 'vakantie' Nice. (jammer dat er geen mime bij was...)
Veel plezier met de King's kids en helemaal met "one night with the King".