Jelte en Catharina's Weblog

King's Kids tour to Israël

Hallo iedereen!

Moe maar voldaan zijn we weer terug gekomen uit Israël! Ons drie weken durende King's Kids avontuur begon in Amsterdam met een week die 'bootcamp' heette.

Wat is de bootcamp?

Met ons vijfentwintigen hebben we ons vooral gericht op God door aanbidding, voorbede en gezamelijke stille tijden, gericht op Israël door hebreeuwse woorden, liederen en lessen Israël vanuit een Bijbels perspectief, en gericht op de outreach door dansen, dramastukken en muziek in te studeren. Het was een hele mooie tijd waarin we als groep echt dichter naar elkaar toe gegroeid zijn. Na deze intensieve week waren we klaar om naar Israël te vertrekken voor een onvergetelijke reis!

Waar zijn we geweest?

We zijn in vier plaatsen geweest: 4 dagen in Jeruzalem, 3 dagen in Galilea, 3 dagen in de Negev-woestijn en tot slot 4 dagen in Tel Aviv.

Wat hebben we gedaan?

Onze missie was om het volk Israël te bemoedigen, te zegenen en te troosten (jesaja 40:1-2) Dit hebben we handen en voeten gegeven door o.a. mee te helpen in een gaarkeuken, zendelingen te bezoeken, voorbede te doen, Arabische christenen te bemoedigen, programma's te doen op kinderafdelingen van ziekenhuizen, straatevangelisatie en practisch werk.

Wat is er gebeurt?

Doordat we op deze reis veel in contact zijn geweest met de bevolking van Israel en hebben mogen ervaren onder welke omstandigheden zij hun leven leiden; hebben we echt liefde gekregen voor de mensen daar. Israel is voor ons niet meer een land waar je puur voor toerisme heengaat, maar heeft vele menselijke gezichten gekregen door deze reis.

Daarnaast hebben we door de hele tour heen God zien werken in en door de levens van de tieners heen. Hij heeft een plan voor een ieder en we hebben velen kunnen bemoedigen en verder kunnen helpen in hun relatie met God. We zijn daardoor ook echt bevestigd in onze roeping voor jongeren.

Wat een voorrecht om deel te zijn geweest van deze tour! Nu eerst vakantie:-)

Hartelijke groeten,

Jelte & Catharina

Maurice

Leuk om te lezen en mooi dat jullie daar een goede tijd hebben gehad...

Tot snel?

Greetz

Titianne

Voor iemand die zelf hard aan het worstelen is met de laatste loodjes van haar scriptie is jullie stuk lekker helder, doelgericht en vol structuur geschreven! Leuk om te lezen en prachtig dat jullie het zo mooi hadden.
Groetjes Titianne

Wesley

Wauw! Goed om te lezen!

Fijne vakantie!

God is great!

antsje.

Wat weer een bijzondere en heel andere reiservaring : een deel van het midden oosten! Wat een cultuurverschillen leren jullie kennen. Zeer bijzonder.
En wat fijn dat jullie je bevestigd voelen in je werken,
Ik ben blij dat jullie weer gezond in A'dam zijn aangeland.
Liefs