Jelte en Catharina's Weblog

Christmas on the beach!

Hallo allemaal,

Na een hele goede week in Singapore gehad te hebben zijn we vertrokken naar Maleisië waar we nu alweer anderhalve week zijn. Op dit moment verblijven we op het eiland Penang. Penang ligt westkust van Maleisiëen is met een lange brug verbonden aan het vaste land. Maleisië is een moslimland, waar tegelijkertijd ook veel Indiërs, Chinezen en andere Aziaten wonen. Je vind hier alle verschillende religies door elkaar heen, wat best merkwaardig is. In ieder geval was het niet wat wij van Maleisie hadden verwacht op cultureel gebied!

We werken hier veel met Kawan, dit is een minsitry van YWAM die voor daklozen is opgezet. Ze krijgen hier een ontbijt en lunch en kunnen verder douchen en slapen in het gebouw. Daarnaast gaan we de straat op om te evangeliseren. Dit is vaak ook bij de daklozen, maar ook bij de prostituees. Daarnaast hebben we veel tijd in worship and prayer als team. We hebben een goede tijd als team en wij zelf genieten ervan om dit team te leiden, en ook van onze tijd hier in Maleisie.

Met kerst hebben we een lekkere brunch op ons dakterras gehad en verder zijn we met zijn allen naar het strand geweest. Wij hebben eerst een stuk gehiked en gingen daarna terug met de boot! het was een warme en zonnige kerst, waar we van genoten hebben!

Zaterdag vertrekken we naar een andere plaats hier in Maleisie waar we in kerkdiensten actief zullen zijn en waar we een jeugdgebouw gaan verven.

Groetjes en een goede jaarwisseling!

Jelte en Catharina

ps: Check ook onze fotossss :)