Jelte en Catharina's Weblog

Hat Yai, Thailand

Hallo allemaal,

Hier weer even een berichtje van ons! Dit keer uit zuid- thailand; de stad Hat Yai. We zullen eerst een updatje doen over onze laatste week in Maleisie.We zijn toen afgereisd naar een andere stad genaamd: Bukit Artjam. (ik weet niet of ik het goed schrijf) We hebben hier verschillende dingen gedaan. We hebben o.a.muurschilderingen gemaakt in een opvanghuis voor jongeren. We hebbeneen bijdrage van worship en testimonies gedaan in de kerk en we zijn een dag naar de jungle geweest. Dit was een lange dag, maar we mochten een aantal illegale indoniesiers ontmoeten die in de Jungle leven en werken.Ze zien niet vaak mensen van buiten de jungle en ze waren dan ook erg blij ons te ontmoeten.

Toen we terugkwamen hoorden we dat we voor de eerste vijf dagen niet naar Nakon Si tammarat konden. Dit was de volgende plek in Thailand waar we verder zouden gaan met onze outreach. We hadden nog twee dagen en dus een beetje een probleem. We konden niet blijven in Maleisie maar we konden ook niet naar Thailand. We hebben toen contact gezocht met de base in Bangkok en zij hebben wat voor ons geregeld. Zo zijn we dus beland in Hat Yai. Het is bijzonder hoe dit gegaan is. Er werken hier maar een paar mensen vanjeugd met een opdrachten ze zijn in een pioniers fase (ze werken hier onder de moslims, er zijn in zuid thailand ook veel moslims!), ze hebben dus veel gebed nodig! Dat hebben we hier de afgelopen dagen dan ook gedaan. Veel voorbede en gebedswandelingen. We geloven dat God dit zo geleid heeft dat we een zegen kunnen zijn in deze plek.

Morgen vertrekken we naar Nakhon Si Tammarat, we zullen hier verblijven bij een Pastor voor de komende twee weken.

Groetjes,

Jelte en Catharina

Annelies

Tof dat alle problemen ook weer opgelost worden!
En de muurschildering is top!
Groetjes!

Deb

Jow, goed om te horen dat Bangkok jullie wilde helpen en dat je zo heel ergens anders terecht komt, that's ywam;-)
Leuk om ook jullie foto's te zien. Zo herkenbaar al die gebedswandelingen;-)

José

Hey ouwe nomaden, keep on doing the good work! Jelte, kan die gitaar ook los of zit ie aan je vastgeplakt;)
blessings!

Bas

Hoi Jelte en Catharina,

Gaaf om te lezen hoe jullie wegen door God geleid worden.
Het is inspirerend dat jullie je zo direct geleid mogen weten.
Ik werd gisteren blij verrast door een kaartje uit een heel ver land: Maleisië! Van jullie natuurlijk (tja, wat is de kand nou dat ik van nog iemand anders uit Maleisië een kaartje zou krijgen op dezelfde dag ;-)).
Bij dezen daarvoor heel hartelijk bedankt! :D

Veel zegen en gezondheid toegewenst en gebeden!

Groetjes vanuit een regenachtig Alphen aan den Rijn ;-)

Willy Scherpenzeel

Hallo Jelte en Catharina,

Leuk om weer wat foto's te zien van jullie.
Dit wordt zeker door God geleid,dat jullie daar een Zegen kunnen zijn.
We wensen jullie zijn onmisbare Zegen toe,op jullie verdere reis!!
Groeten vanuit een nat Houtigehage.

Willy

antsje

Fijn dat alles uiteindelijk goed verliep
Dank voor het kaartje: erg leuk
Liefs je tante

Rixt

Joepie, mooie blije muur!
Dikke knuffels
Rixt

Sieds

Fijn dat jullie het naar jullie zin hebben!

Groetjes

Sieds

Heet de stad niet Korat Hatyai in plaats van Hat Yai?