Jelte en Catharina's Weblog

First week!

Hallo allemaal!!!

We vinden het helemaal awesome om zoveel reacties van jullie te krijgen! Leuk om te lezen dat jullie deze trip met ons meebeleven.

Deze week is vooral een week van wennen geweest. Wennen aan de Engelse taal en aan al de culturen die we nu al tegenkomen! Maar het is zo gaaf om hier te zijn!
Van maandag tot en met vrijdag hebben we de eerste lectures (lessen) gehad. We hebben het onder andere gehad over intercession; worship en hearing God's Voice. Eerst doen we de theorie en daarna brengen we het in praktijk. Heel gaaf om te merken dat God echt tot je spreekt. De lessen zijn in de ochtend tot en met 1 uur daarna heb je andere activiteiten.

Daarnaast moeten we drie boeken lezen en daar een verslag van maken en we moeten een journal bij houden. Dat is een boekje waarin je al het geleerde in bijhoud, verder moeten we elke week een bijbeltekst leren en een continent met alle landen. Ja,ja.. we zitten niet uit onze neus te eten!!
Ook hebben we onze dagelijkse taak gekregen. Catharina moet elke dag de was doen en Jelte moet elke dag stofzuigers schoonmaken. Daarnaast doen we op donderdagmiddag ook nog workduties. We moeten dan de tuin doen of schilderen etc. je kunt het vergelijken met een kibboets.

Vrijdag zijn we naar Christchurch geweest. Hier hebben we een soort speurtocht gedaan om de stad te verkennen. Dit was erg leuk. We kregen allemaal maffe opdrachten mee zoals; maak een video terwijl je in een kledingwinkel aan het dansen bent. Ze vonden het daar niet zo leuk en we werden dan ook boos er uitgestuurd.. twas wel hilarisch. We moesten van verschillende dingen foto's en videos maken. Christchurch is groter dan we verwacht hadden en qua moraal (veel prostitutie)lijkt het op Amsterdam (hadden we ook niet verwacht).

Vandaag, zaterdag, zijn we naar Castle Hills geweest (natuurgebied met hele grote stenen) en heeft Catharina Cave Stream gedaan. Dit is een wandeling door een grot met stroomversnellingen. Tlijkt een beetje op de wildwaterbaan van Centerparcs maar dan ga je omhoog.. (haha.. wat een vergelijking). Maar het was super leuk! Daarna lekker gerelaxed in de bergen, het is echt super mooi hier!!

Het is jammer dat we niet alles kunnen vertellen en laten zien van wat we meemaken want het is zoveel! Een week duurt hier dan ook heel lang, het is zo intens!
We zetten nog even wat foto's op de site zodat jullie nog wat kunnen meegenieten!

Groetjes,

Jelte en Catharina

Wiebe

Hey,

Leuk om jullie avondturen vanaf hier te kunnen lezen, lijkt me echt super daar! Geniet er van!

Jos de Personal Coach

Goedemorgen, Ja dat is het hier!

Prachtig verhaal zeg! Stofzuigers schoonmaken, mocht ik dat maar.. ja dat lijkt me ook wel wat!
Zorg er maar voor dat je ontzeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeetend goed wordt voorbereid op je outreach en daarbij is een lesje topografie van Meester Jos nooit overbodig.
The Blessings of the Lord are with you! Amen? Amen!

Cor & Luts

Hallo lieve vrienden,
Toen ik de foto van je huisje zag, dacht ik een mooi vacantie verblijf, maar jullie verslag gelezen blijkt het toch wat anders te zijn.Heel fijn om op de hoogte te worden gehouden en mee te genieten van wat jullie beleven.
Hartelijke groeten, Cor & Luts.

Gerben en Mirjam + Tirsi

Hoi Jeltie and Catharini,

Erg leuk om jullie verhalen te lezen. Zo te zien is het een erg mooie omgeving. Dan weet ik (Gerben) waarom ik altijd al naar New Sealand heb willen gaan.
Ook tof om te lezen dat jullie veel leren en actief met geloof bezig zijn. Jelte we hopen dat je snel van stelten af bent.

Oh, ja kunnen we ook een skype date met jullie maken................????

Het beste uut Ljouwert!

Gr.
Gerben Mirjam en een knuffel van Tirsa

PS: Volgens mij miss jullie ons nog niet............!!!!!!!!!

Erika

hey Jelte en Catharina,

Wat super om jullie verhalen te lezen en foto's te bekijken! t klnkt goed!

geniet er van! maar dan doen jullie volgens mij wel!

groetjes uit het koude natte Ede

Nynke Ombelet

Hey Jelte en Catharina!
Leuk om jullie belevenissen te lezen. Wow, heuse taken en huiswerk! Maar ook super mooi en leerzaam zo te lezen. Echt tof dat jullie dit samen doen! Enjoy!!

Groetjes!
Nynke

Femke

hee goed om te horen dat jullie flink worden beziggehouden! :)

Grytsje

Leuk om te lezen, dat het jullie daar zo goed bevalt.. Zo te lezen hebben jullie het idd heel erg druk! Geniet er lekker van!! Kunnen wij weer van jullie verhalen genieten ;)

Veel liefs Grytsje

Annelies

Stofzuigers schoonmaken... weer wat anders dan stofzuigen....
Dus druk aan het lezen geslagen met de drie boeken!
En tof dat je Cave Stream gedaan hebt Catharina!
Veel plezier daar!
Annelies

John Hartwig

Hoi, ik volg natuurlijk al vanaf het begin jullie verhaal, maar vond het nu toch tijd even een reactie te plaatsen. Het lijkt me erg intensief, maar ook erg leerzaam om daar te zijn en om dat allemaal mee te maken. Lijkt me ook een schitterend land en dat je je constant in een film waant. Zal nog erg wennen worden om 'straks' weer terug te zijn.. Nieuwtje: onze bond gaat fuseren met CNV bedrijvenbond. Er wordt nu gediscussieerd over of de kwestiebehandeling moet worden gecentraliseerd in utrecht, of juist niet. Spannende tijden dus.. Henk en ik hebben al bedacht dat we een treincoupe gaan gebruiken als kantoorruimte...

groetn uut Drachtn
John

Anne-Dirk

Hey!

Klasse! Leuk om te lezen!
Ik vind het echt super stoer dat jullie de DTS doen! Het klinkt goed! maar ook wel heavy.
Veel succes en geniet ervan (maar dat doen jullie al ;))

Groeten,

Anne-Dirk

Martin & Tineke

Vol aan de bak zo te lezen en wat een prachtige omgeving. Time flies... Wij hebben net onze eerste sessie met ons nieuwe Thuisfrontteam erop zitten (was super) en zijn nog naar het OM-schip Logos Hope geweest in Harlingen. Was indrukwekkend. Een hele goede en gezegende week verder en we blijven jullie volgen.

Liefs van ons

hidde en boukje hietkamp

Hallo ,even een berichtje uit Heeg. Wat is het mooi daar zeg, en wat fijn om zo bezig te zijn. Wat een Verrijking van je leven. Heel veel Zegen toegewenst en tot een andere keer. Liefs H+B