Jelte en Catharina's Weblog

Kia Ora!!

Hier weer een berichtje van ons! De tweede week zit erop! Deze week ging een stuk sneller dan de eerste week. We komen nu al in het school ritme. Deze week hebben we les gehad van Georgina Bennet. Een oud Engelse hippie die ook gewerkt heeft voor Youth With a Mission in Amsterdam. Zij gaf ons nog een tip voor een winkel hier waar ze Hollandse artikelen verkopen! (hier zijn we inmiddels geweest om stroopwafels en hagelslag en roggebrood te kopen!) Georgina heeft veel mission werk gedaan in veel verschillende landen. Zij heeft het gehad over het lijken op Jezus. Ze maakte veel gebruik van haar ervaringen en het was super gaaf om haar verhalen te horen.

Elke donderdagavond hebben we een activity night. Deze donderdag gingen we spelletjes doen! We werden ingedeeld in groepen op nationaliteit. Wij zaten in groep internationaal met nog een Duitse, Engelse, Ierse, twee koreanen en ons! Het was hilarisch! Op het eind deden we zeepbaan, het was een goede manier om elkaar beter te leren kennen.

Deze week zijn we vrijdag de stad ingegaan voor outreach. Dit hebben we elke vrijdagavond met als doel om vriendschappen aan te gaan en zo iets te laten zien van de liefde van Jezus. We hebben gesprekken gehad met verschillende mensen in de stad. De kiwi's zijn over het algemeen hele hartelijke mensen. Het is niet zo moeilijk om met hen een gesprek aan te knopen. In Christchurch zijn ook veel andere nationaliteiten en ook veel daklozen. Beide hebben we leuke gesprekken gehad met mensen. Het is wel heel eng om met mensen te gaan praten, maar wanneer je er eenmaal praat met iemand is het wel heel gaaf. Wat het ook wel wat moeilijk maakt is dat wij nog niet vloeiend Engels spreken en dat de Kiwi's een dik accent hebben.

Zaterdag hadden we onze weekend activiteit en zijn we wezen surfen aan de kust van Christchurch. Het was heel lekker weer met een zonnetje! Zondag hebben we lekker gerelaxed en huiswerk gemaakt. Van de week is het hier wel al heel koud geweest, 12 graden celcius. Er is hier geen centrale verwarming, maar alleen een houtkachel! (voor Pa Boer: contact mei it fjoer!!)

We leren heel veel en we worden elke dag wel geconfronteerd met ons eigen (christelijke)leven en hoe het eigenlijk bedoeld is. Het is wel vermoeiend om zoveel over jezelf na te denken. Wat fijn is dat we in de weekenden wel lekker kunnen relaxen!!

Nou tot zover weer een verhaaltje van ons! We zetten ook nog wat nieuwe foto's op de site!

Groetjes,

Jelte en Catharina

Catharina

Sorry voor de foto's ze zijn een beetje klein uitgevallen...

Annelies!

Echt super Catharina op die surfplank!
Mooi dat jullie gesprekken hebben gehad met mensen.
Have fun!

Jorien

Dit klinkt als een hele goede combinatie!

Naast investeren ook lekker chille!

Succes en geniet ze!

lfs

willy scherpenzeel

Leuk om weer wat van jullie te horen.
Wat fijn dat jullie het zo naar het zin hebben en dat je zo over het geloof mag nadenken met jezelf en met vele anderen mensen.GEWELDIG!!!!!!

Jos van Dijk, uw broer

Fantastisch! Wanneer heb je de thee klaar?

Bram en Appie de Vries

Wij mogen ook van jullie verhalen meegenieten
Fijn te lezen dat het zo naar de zin is
We wensen jullie Gods zegen toe .

Job van der Wal

I am so, soooo.....
This sound realy cool. I love the news letters and all the activities that you are doing.
by reading it I see a lott of blessings from the Lord on you. Keep learning and talking from and with others

God Bless

Job van der Wal

he Jos als je om de thee gaat geef dan ff een seintje dan ga ik ook gezellig mee (hoef je niet alleen te zitten op de lange reis in het vliegtuig)

SP

Hey Jelte En Catherina,

Goed om te lezen! Mooi dat jullie genieten van je tijd daar. Herkenbaar dat vermoeiende om over jezelf na te denken, moet je ook niet teveel doen ;)

Veel zegen op jullie wegen!

SP

haai there!

Wha.. vet cool, zo te horen leren jullie veel! Mooie dingen! En mooie combi! lekker na denken, maar daarnaast ook ontspannens surfen!

het ga jullie goed!

Greetz, Esther