Jelte en Catharina's Weblog

ff een update

Hallo allemaal!

Hier weer een bericht van ons. We hebben het vorige week niet aan tijd gehad om onze weblog up te daten. Het is altijd zoeken naar tijd om dingen te regelen of even tijd voor jezelf te hebben.

Daarnaast vliegt de tijd! We hebben onze vierde les week alweer afgerond! Vorige week ging het over relationship en deze week ging het over het character and nature van God. Het waren beide goede weken. Er kwam een getrouwd stel met twee kinderen (waren ook mee) les geven over relaties, tging namelijk ook over romantic relationships.. voor ons iets minder actueel thema omdat het vooral over de tijd voor je trouwen ging

Laughing
. Wat heel leuk was dat de man een Maori man was! Hij heeft veel verteld over de Maori cultuur en ons een Haka (bekend van rugby) geleerd en een maori liedje. Zij werken hier in Nieuw- Zeeland ook met de Maori mensen.

De spreker van deze week hebben we ook al even ontmoet. Dit is een man die vijf jaar in Nederland heeft gewoond. Hij heeft ons even begroet in gebrekkig Nederlands!!

We moesten vorige week ook al een beslissing maken waar we heen wilden voor onze Outreach. We hadden twee dagen de tijd om onze keus in te vullen. Dit vonden we wel wat moeilijk, omdat het zo kort tijd was. We hebben op de eerste plaats Zuid- Amerika gezet. Deze outreach gaat naar Peru, Chili, Argentinie, Brasil/ Colombia. Op de tweede hebben we de Afrika/ asia trip gezet; dit is Zuid- Afrika, Uganda, Noord- India en Thailand. Op de derde hebben we Far- East Asia en East asia. Je gaat dan naar landen als Thailand, Cambodja, Mongolie, India etc. Eind deze week zullen we horen waar we heen gaan en met wie. We hebben voor onszelf een keus gemaakt maar het kan wel zijn dat je, je 2e of 3e keus krijgt. Voor ons maakt het niet uit waar we heen gaan want we willen gaan waar God ons wil hebben. Ook hebben we die week moeten kiezen of we een faithweek of een church serving week wilden doen in onze 7e lesweek. We hebben gekozen voor de Faithweek. We gaan dan met drie personen 7 dagen door Nieuw- Zeeland trekken met $20. Het is dan de bedoeling dat je uit geloof gaat leven en dat God je eten en onderdak zal geven. Ik, Catharina vind het heel erg eng om al mijn zekerheden op te zeggen maar het lijkt ons supergaaf om te doen! We hebben er veel positieve verhalen over gehoord. We houden jullie op de hoogte!

Dit weekend zijn we naar de West- Kust geweest van het Zuidereiland. We hebben overnacht in een hostel omdat het 3 a 4 uur heen en terug rijden was. Het was echt super mooi daar! Veel mooier nog dan de omgeving hier. Je ziet daar het echt Nieuw- Zeeland. Het hostel was aan het strand, aan de atlantische oceaan echt heel gaaf. We hebben de pancakes rocks bezocht en we hebben glimworms gezien in een grot. Dit zijn wormen die licht geven! Echt heel erg mooi om te zien. S'avonds hebben we een kampvuur gemaakt op het strand. Vanmorgen hebben we nog zeehonden bekeken die op een bepaalde plek zonnen. Het was veel reizen met de auto maar het was zeker de moeite waard. Nieuw- Zeeland is super mooi! We zetten wel even weer wat foto's online!

Nou, dit was het voor eerst weer! Tot horens...

Jelte en Catharina

Esther j

Hi Jelte en Catherina!

Wha... rondtrekken met 20,-. Das best heftig! Ben benieuwd hoe dat was! Ben benieuwd waar jullie heen gaan on trip!

GreetZ, Esther

Esther j

p.s. Jelte wordt er met de dag knapper op :)!

Titianne

Hey J en C!
Tof om jullie verhaal weer te lezen! En die Faithweek, die klinkt best cool, ook wel spannend.
Zet uhm op daar en maak er wat moois van samen!

Groetjes Titianne

willy scherpenzeel

Wat een avontuur zeg,ik ben benieuwd waar jullie heen gaan. En dan met $20 de wereld rond gaan,Als God met jullie mee gaat dan moet het echt wel lukken hoor. Heel veel plezier daar samen,en geniet er van.

groeten,Marien en Willy

Rixt

Waaauw... mooie omgeving, maori liedjes, FAITHweek, kampvuur, 'glimworms'... klinkt als een groot avontuur!
Mooi!

Rixt

Annelies

Tsonge wat een foto Jelte!
En de reis met 20 dollar is echt een groot avontuur!
En spannend waar jullie heen gaan!
Groet,
Annelies

Judith

Jeetje dat klinkt spannend zeg Jelte en Cathy rondtrekken met maar 20$
Klinkt alsof jullie veel en mooie dingen meemaken daar.
groetjes,
Judith

Christine

Jho Jelte & Catherina,

Klinkt als fantastisch mooie avonturen daar in het nieuwe zee land! Dat willen we allemaal wel. Maar goed geniet van uwe tijd daar voordat jullie een stukje de oceaan over vliegen naar Amerika. Enne 20 $ ik zeg go for it, met God is alles mogelijk!!
Greetz Chris

Dorina

Hoihoi,

Leuk om weer wat van jullie te lezen! Klinkt erg avontuurlijk :)! Na al die verhalen word ik best een beetje jaloers! Ik zou zeggen; geniet ervan.
Tof om zo dingen van God te leren en ze ook gelijk in praktijk te brengen in bv een Faithweek ;)!

Groetjes,

Dorina

Wiepke

Hallo Jelte en Catharina,

Als ik zo jullie verhalen lees, dan hebben jullie het wel naar jullie zin.
Dat is fijn.
Groeten van ons, Wiepke en Gretha