Jelte en Catharina's Weblog

Faith week!!

Hallo allemaal!!

We zijn weer terug van onze faithweek! We hebben een fantastische week gehad!! Het liften was voor ons niet moeilijk. Het langst dat we gewacht hebben is een dik uur. Vorige week zaterdag zijn we eerst naar Timaru gelift. We hebben deze eerste nacht geen onderdak gevonden en hebben buiten geslapen, aan de achterzijde van de Baptistchurch. Het viel erg mee. We hebben die nacht best goed geslapen. Alleen het was wel erg vreemd om geen plaats te hebben om te slapen. Je voel je eenzaam in zo'n stad.

De zondag was er een dienst. s'Ochtends kwam de pastor en die bood ons koffie aan, we konden ons opfrissen en we kregen een ontbijt bij de buren van de kerk. Tijdens de dienst kregen we contact met mrs. Redhead, een 89-jarige vrouw die daar was met zoon (Laurens) en schoondochter (Valmai). Zij nodigde ons uit voor het eten. We hebben daar gegeten, toen gewandeld aan het strand van Timaru en s'middags zijn we mee geweest naar familie voor een soort borrel. Ze hadden geregeld dat we s'avonds konden slapen bij de pastor!

De maandags hebben we nog lunch bij mrs Redhead gehad en toen zijn we met Laurens en Valmay naar Gore gereden, zij wonen daar. We konden in Gore slapen bij Mathijs en Jaqueline Lucassen, een Nederlands(!) echtpaar die 30 jaar in Nieuw- Zeeland woont! We hebben daar heerlijk Nederlands gegeten! Was erg leuk!

Na Gore zijn we naar Queenstown gelift. We kregen o.a. een lift van Collin en Justine, zij kwamen uit Australia. Justine heeft haar jeugd in NZ gewoont. Zij bracht ons in contact met haar pleegmoeder June Moody. We mochten bij haar slapen in Queenstown. De eerste avond gingen we uit eten bij een vriend van June Moody, waar we weer allemaal nieuwe mensen leerden kennen. (erg leuk om te doen!) We zijn hier twee nachten geweest. We hebben haar geholpen met het wieden van de tuin en houthakken. We konden lekker wandelen, erg mooi daar! Zie foto's!

De donderdags konden we met een vriendin van Justine meerijden naar lake Tekapo. (dit meer is super blauw, komt van de mineralen uit de bergen) We hebben hier geslapen in een backpackers hotel en voor onszelf eten gekookt. We hadden namelijk tijdens onze trip deze week geld gekregen van mensen.

De vrijdags zijn we terug gelift naar Oxford.

We hebben echt een super week gehad! Het liften was de eerste keren eng maar later helemaal niet meer. We hebben heel veel nieuwe lieve, leuke en vooral heel gastvrije mensen leren kennen. We hebben deze week geleerd dat geld helemaal niet belangrijk is, omdat God voorziet! (het is echt heel bijzonder hoe alles gelopen is!!) Daarnaast hebben we geleerd wat gastvrijheid inhoud en dat wij daar heel veel van kunnen leren! Daarnaast hebben we zo goed gegeten deze week, dat we het gevoel hebben erg gegroeid te zijn!:) We hebben ook veel geleerd van de Nieuw-Zeelandse cultuur!

Dit is de korte samenvatting van de week! Het liefst zouden we nog veel meer vertellen! We hebben zoveel beleeft! Het was echt awesome! We zetten nog foto's op de site zodat jullie er een beetje een beeld bij krijgen!

Liefs,

Jelte en Catharina

Titianne

Hey luitjes

Wat een week, zeg en super tof om dat zo samen te kunnen doen. Waren jullie met meer nog in de groep?
Nu op maken voor de outreach...

Groetjes Titianne

Annelies

Hi!
Supers Jelte en Catharina! Echt vet om dat zo mee te maken. En een nachtje buiten slapen heb je wel eerder gedaan he Catharina, Junior rulezzz! Tof dat jullie zoveel mensen hebben mogen ontmoeten. Moesten jullie ook een bepaalde route afleggen?
Veel plezier daar!
Groet,
Annelies

Jos

Foi foi foi, zwervers. Goed bezig!
Je moet er wel goed om denken dat je af en toe door elkaar heen bidt he!
groeten,
Jos

Henk Spelde

Hoi J&C,

Ik krijg meteen weer flashbacks als ik jullie verhaal lees. Ook al is het meer dan 10 jaren geleden onze reis door Z.O. Azië staat nog steeds op ons netvlies gegrift. Ellie en ik hebben dan ook even wat herinneringen opgehaald onder het genot van een glas wijn.
Bij Philips gaat het ook nog steeds goed. Het modellenwerk zit er grotendeels op want FDS heeft een besluit genomen wat betreft de geometrie van het scheersysteem en we gaan aan de slag met het vaststellen van de spec d.m.v. tolerantie testen en beginnen met het optoolen van een lijn. Er zijn nog wel een aantal obstakels te overwinnen maar dat zal ook wel lukken.

Veel plezier!

Henk Spelde

willy scherpenzeel

Wat mooi om jullie verhaal te lezen,en buiten slapen in een vreemd land ik zou geen oog dicht doen . En ergens eten waar je helemaal niet op rekend,mensen ontmoeten en de mensen helpen met hun werk . Dan zie je dat God ook hier in alles jullie wil bijstaan in een woord geweldig.Wat een mooi leven zeg als je zo door de wereld mag trekken.Heel veel plezier daar. groeten Marien en Willy Scherpenzeel.

martien

wat hadden jullie gegeten bij die nederlanders? gr martien

Christine

Jho Jelte & Catharina!!

Whow dat klinkt als een mooie week (en ziet er ook zo uit :-) ) Mooie avonturen, super gaaf ja. En dan nu nog lessen, of tuffen jullie al snel weer door naar de outreach? Geniet nog maar ff van dat waanzinnig mooie land!!
Greetz Christine

Judith

Wat cool!
Ben blij dat alles goed gegaan is!
Geniet er nog van!

Maurice

Hej'z J&C . Super tof om te lezen wat voor week jullie gehad hebben. Dingen gedaan die je normaal niet snel doet waardoor je dingen heel anders gaan in zien. super!! enjoy!

Anne-Dirk

Hey!!

Vet mooi om dit te lezen!

Groeten,

Anne-Dirk

dineke Koelmans

Hallo J en C.
Jullie verhaal is heel bijzonder. Wat mooi om mee te maken dat God zo tastbaar voorziet. Daar groeit je vertrouwen van. Zoals ps. 139 zegt dat Hij voor je, achter je en naast je is en nook in de mensen die je ontmoet.
Hier is alles goed. We beleven een goede rustige tijd.mijn behandeling is afgelopen en ik voel me goed.
Groejes, Dineke