Jelte en Catharina's Weblog

Daar zijn we weer....

NEr is alweer een week voorbij! De tijd vliegt! Nog maar drie weken en dan vertrekken we al naar Zuid-Amerika. We willen er nog niet echt aan denken! Maar ons nog vol concentreren op onze tijd hier. We moeten nu wel al veel voorbereidingen doen. Iedereen van de teams krijgt een taak. Catharina doet het coördineren van het kinderwerk (liedjes, spelletjes, verhalen bedenken) en de hospitality (kleine kadootjes meebrengen voor contacts etc.) Jelte doet worship en financiën. We krijgen als groep een bepaald bedrag mee voor eten, vervoer etc. We krijgen steeds meer te weten over waar we heen gaan en wat we gaan doen. Het eerste land waar we heen gaan is Argentinie. We gaan naar een YWAM base in Mendoza. Waarschijnlijk gaan we tijdens deze tijd naar de desert (daar woont de armste bevolking) om ministry te doen.

Deze week hebben we een week gehad over de Heilige Geest. Het is een erg inspirerende en bemoedigende week geweest. Will's (één van onze schoolleiders) zijn ouders zijn geweest om over dit thema te praten. Het waren erg lieve en inspirerende mensen.

We hebben deze week ook angels en mortals gedaan. Iedereen kreeg een persoon die hij deze week moest verwennen met kleine kadootjes of bemoedigende woorden. Erg leuk om te doen! Op donderdagavond hadden we een love- feest. We hadden een soort diner in het nieuwe gebouw. Het gebouw is nog niet af maar we konden er wel leuk in eten, het is veel groter dan het bestaande gebouw. Iedereen kwam deze avond te weten wie zijn engel was geweest deze week. Na het eten was er nog tijd om lekker te dansen.

Dit weekend zijn wel lekker thuis gebleven en doen we geen activiteit. Onze huisgenoten zijn twee dagen weg en we hebben het huis dit weekend lekker voor ons alleen! We vinden het helemaal niet erg om samen met mensen te wonen. Maar we kunnen er nu erg van genieten om even op onszelf te zijn.

De lente is volop aan de gang in Nederland! Al een paar weken lekker weer. Hier begint de herfst echt in te vallen. Als de zon schijnt is het nog lekker warm, maar als hij er niet is, is het hier freezing cold! Het huis is net een caravan en het is dan ook nodig om flink te stoken in onze haardvuur! Maar het is nog niet zo koud geweest als in ons huis aan de Accamastraat!! en we zijn wel wat gewend :)

Groetjes,

Jelte en Catharina

Annelies

De eerste!! Hihi!! Het is hier net ochtend, zal bij jullie wel anders zijn en de zomer begint hier echt te komen. De truien hoeven al enige tijd niet meer aan, maar shirtjes en de zomerjas. Dus wel even anders dan bij jullie. Lekker stokken, hihi... Veel plezier samen, dit weekend!
Groet,
Annelies

Gerard

Ha J&C,

Leuk om op de hoogte te blijven van jullie reisverhalen. Dus nog 3 weken en dan Argentinie? Top! Weet je nog naar welke landen je meer gaat? Hier gaat alles goed! Zijn goed bezig met lifesong en zijn volop nieuwe nummers aan het schrijven. Mochten we iets digitaal hebben, zul je het absoluut krijgen!

Groet,
Gerard

de duitsers

Hei lievies,

Wat een mooie foto's en verhalen weer! We genieten op een afstand ontzettend met jullie mee :)
Wat een mooie taken hebben jullie toegewezen gekregen, het past helemaal bij elk van jullie!
We bidden jullie zijn zegen toe, Hij is dichtbij en wat een zegen dat jullie dit zo ook mogen ervaren!

Heel veel liefs van jullie matties.
We missen jullie...

Henriette de groot

Heej Jelte en catharina,

Het is echt super om al jullie verhalen te lezen en de foto´s te kijken!!! Wat een mooie tijd!!! Veel succes de komende weken en geniet er lekker van!!

Groetjes Henriette

Antsje de Boer

Genieten van samenzijn ha al die indrukken en belevenissen: ik kan het me helemaal voorstellen. Wat spannend dat de reis naar Argentinie al zo binnenkort is.
Liefs, Antsje

WILLY SCHERPENZEEL

hALLO CATHARINA EN JELTE,WAT LEUK OM WEER WAT TE LEZEN VAN JULLIE.MOOI DAT JULLIE ZO KUNNEN GENIETEN VAN DE DINGEN DAAR.ALS JULLIE NAAR ARGENTINIE GAAN,GENIET ERVAN .EEN HARTELIJKE GROET VANUIT EEN MOOI HOUTIGEHAGE.

WILLY

Maurice

Hi!!! En alweer een week voorbij, leuk om de storys te lezen. geniet er van cause time flies!!!

Greetzzz

Jorien

Hey hey,

lekker een keer een weekéndje samen, dan komt het warm houden wel goed ;)

Succes daar en geniet nog met volle teugen van de laatste drie weken!

Groetjes

Gerda

Is er in Argentinie op de YWAM base ook internet?
Ik hoop het maar, het is wel mooi om regelmatig iets te lezen op jullie site. In de desert zal het wel anders zijn...

Marian Boer

Wat leuk dat jullie zo vaak wat van jullie laten horen.
We wensen jullie het allerbeste toe!

Groetjes