Jelte en Catharina's Weblog

de ene laatste week in Oxford!

Hello everybody,

Hier één van onze laatste berichten uit Nieuw- Zeeland! We gaan onze laatste week in! Volgende week maandag zullen om 11.00 uur vliegen vanuit Christchurch. De eerste plek waar we heen zullen gaan is Iquitos in Chili. We hadden eerder gezegd dat we eerst naar Argentinë zouden gaan, maar dat was een vergissing! Kan ook gebeuren!

We moeten voor alle temperaturen kleren inpakken. In Chili en Argentinë is het niet echt warm momenteel. Vooral Chili is koud. Daarna zullen we naar Peru en Colombia gaan waar het wel warm zal zijn. We zijn nu druk met het instuderen van drama's en brengen veel tijd door met ons outreach team om elkaar beter te leren kennen.

Er zijn nog best veel mensen die geld nodig hebben. Er was een meisje die nog zoveel geld nodig had dat ze waarschijnlijk niet mee kan gaan (voor de anderen is dit ook nog wel onzeker) Dit is op dit moment wel moeilijk. Maar we blijven geloven dat het geld binnenkomt en dat ze toch mee kunnen op outreach!

Deze week hebben we lectures gehad van Don Richardson. Hij heeft veel boeken geschreven en hij heeft met een stam gewerkt in Papoea. Erg interessant. Hij heeft veel ervaringen verteld. Vorige week hadden we lectures van Mark Parker. Dit was een erg goede week. Na die week hadden we echt het gevoel dat we klaar waren om op outreach te gaan. We hebben er dan ook erg veel zin in!

Gisteravond zijn we naar een rugby wedstrijd geweest in Christchurch. De plaatselijke club is de Crusaders. Ze zijn erg goed in de competitie hier. Als je de regels weet is het erg leuk om naar te kijken. Toen we in de rij stonden om kaartjes te kopen; kregen we gratis kaartjes van mensen! Ze zeiden: 'Wij zijn Nieuw- Zeelanders, hé!' Het geeft inderdaad wel wat van hun mentaliteit aan.

Het was niet super- weer, waarschijnlijk wilden ze daarom niet zelf kijken. Achteraf viel het weer echt mee. Het is de hele match droog geweest!

We maken ons nu vooral klaar voor de outreach. Dit is nog veel werk, maar we doen elke dag een beetje. Deze week hebben we gewoon nog een lecture week. Er komt iemand spreken over calling and destination.

Nou, dit was het voor deze week. Bedankt voor al jullie reacties! Is erg leuk voor ons om te lezen! We zetten nog een paar foto's op de site!

Groetjes,

Jelte en Catharina

Gerda

Wat mooi te lezen dat jullie deze week les hadden van Don Richardson.
Juist zijn boek "Vredeskind" gezlezen. Prachtig, een aanrader! Het boek "Heersers van de aarde" moet net zo mooi zijn. Gewoon om te lezen hoe hij de aansluiting vond bij de papua's en dan, aan 't eind van het verhaal kerstfeest viert aan de rivier "De Kronkel"
Waauw, en jullie kregen gewoon les van de man!
Een mooie voorbereiding om op pad te gaan, zou ik zo denken.

Arwen

Hoi Jelte en Catharine,
Heel veel succes met de outreach. Wat een avontuur, maar wel eentje met God. Ik volg jullie regelmatig en zal het ook blijven doen, evenals blijven bidden.

groetjes Arwen

Titianne

Hey,
Wat tof zeg, zomaar van die kaartje krijgen! Enne is het ook echt zo dat die Nieuw-Zeelanders gulle mensen zijn? Zouden de Nederlanders nog wat van kunnen leren.
Succes met de laatste weekjes in Oxford. En veel inpak plezier!

Groetjes Titianne

Martin & Tineke

"We live by faith, not by sight". 2 Cor. 5:7

Lieve Jelte en Cath: een heel gezegende tijd toegewenst.

With prayers,
Martin & Tineke

Oma

Lieve Jelte en Catharina

Bedankt voor jullie mooie reisverhalen.

Gods Zegen op jullie nieuwe reisavontuur.

Annelies

Hi Catharina en Jelte!

Leuk jullie verhaal te lezen! Dus bijna weer weg, op naar het volgende land en avontuur. Op de foto's is wel te zien dat het daar koud is.. lekker jezelf inpakken en ook nog de tas... Tot later!
Annelies

Jorien

Wat verstaan jullie onder koude temperaturen? Met muts en sjaal? ;)

Spannend of het allemaal gaat lukken met de kosten! Hopen dat er een mega gift binnenkomt..

Ciao

Meike

Even laten weten dat ik jullie mooie verhalen lees!

Succes en geniet van alles!

antsje de boer

lieve Catharina en Jelte,

Bij deze willen ik jullie alle zegen en goeds toewensen in het Zuid Amerikaanse, ik twijfel er niet aan dat jullie dit echt heel anders gaan vinden dan dat het Nieuw Zeelandse waar je nog heel veel oorspronkelijk "Oud" Europese mensen kan ontmoeten.

Jullie zijn in mijn gedachten, heb het heeeel goed en
volg jullie “calling en destination”
Liefs,
Antsje de Boer