Jelte en Catharina's Weblog

Op naar Argentinie

Hallo allemaal,

Na 2 weken druk outreachen weer even een berichtje van ons. We zijn op dit moment in Santiago, de hoofdstad van Chili en het is hier lekker een paar graden warmer dan waar we steeds waren! We zitten in een youth hostel om donderdag naar Argentinie te vertrekken.

We hebben twee goede weken achter de rug. Het was een erg drukke tijd maar goed om op terug te kijken. De eerste week heeft het alleen maar geregend en de tweede week hadden was het droog, maar redelijk koud. We verbleven op een leuke plaats met Pastor Marcos en zn vrouw Marie-Antonietta en Livia, het derde staflid van de base. Het zijn erg grappige mensen en we hebben veel lol met ze gehad, ondanks ons gebrekkige spaans. Het is goed dat ze in Chili niet al te snel spaans spreken. We waren soms nog best goed in staat om te begrijpen waar het over ging!

Wink
Het eerste weekend hebben we de kerkdiensten verzorgd voor het het kerkje dat Pastor Marcos leidt. Verder hebben voor een groep studenten gesproken, diverse kids-programs gedaan en voor diverse mensen in de stad gebeden. We gingen dan bij mensen op bezoek en hebben gebeden voor de problemen waar ze mee kampten.Dat is erg super dankbaar werk om te doen. Mensen hier waarderen het heel erg als je met ze bidt en elke keer alswe een oproep voor gebed doen komen bijna alle mensen naar voren!Erg cool. We zijn zelfsuitgenodigd bij de plaatselijke gemeenteraad om met de hoge piefen van het stadje te bidden!Een middaghebben we kinderwerk gedaan in een soort sloppenwijk. Het was erg cool omde kinderente zien genieten met hun mondjes open.Die zijn dat niet gewend natuurlijk! Verder is het erg grappig dat dekoreaanse jongens van ons team super populair zijn. Ze denken inSur-America allemaal dat het chinezen zijn en die komen ze bijna nooit tegen. Na een kerkdienst of een kidsprogram wil IEDEREEN met ze op de foto. Dat is hilarisch omdathet juist van die bescheiden gasten zijn! Het was eigenlijk jammer om weer uit Arauco te vertrekken! We hadden graag de mensen nog beter leren kennen. Het is de contacten met de locals wat het echt leuk maakt.

Deafgelopen dagen hebben we in Pichilemu door gebracht. We hebben daar een YWAM-base bezocht. Er was een surfers-DTS gaande op dit moment en wij hebben op een avond de lectures verzorgd. Deze dagen zijn wedus in Santiago, lekker even een dagje rust morgen en donderdag vertrekken we naar Argentinie. We gaandan met een 9-urige bustrip de Andes door. Dat schijnt erg mooi te zijn!

Tot zover het nieuws uit Sur-America!!

Dios te bendiga!

Jelte en Catharina

Job

man o man, dat klinkt weer super gaaf. zijn jullie niet bek-af na al die activiteiten en dat heen en weer reizen? Niet dat het veel uit maakt want van werken voor God krijg je naturlijk weer nieuwe energie. veel plz met de 9-daagse busreis. (is niet mij ding reizen in een bus)
'k zie weer uit naar de foto's van de volgende trip

Gods zegen
Job

Janwigle

Hey, waar gaan jullie naartoe in Argentinie?
Iig veel plezier, en ik denk dat je het spaans in Argentinie beter zult kunnen volgen dan in Chili. In Chili praten ze juist wel snel, en slikken ze veel woorden in.
nouja, in ieder geval suc6.

mzzl, jw

Maurice

Hey luitjes. Cool dat jullie het zo naar de zin hebben. Super! ENjoy!!

Cor en Luts.

Geweldig dat jullie zo genieten en veel goed werk kunnen doen. Een heel goede reis gewenst door de Andes. Wij doe dat op dit moment vanuit de Pyreneeen.Ach wat zegt het , het zijn allemaal bergen niet waar? Gods zegen, Cor en Luts.

Nelda van der Kuur

Hoi Jelte en Catharina,
We vinden het erg leuk om jullie verhalen / belevenissen te lezen.(zeker nu we tussen de verhuisdozen zitten). Wat een ervaringen!
Gods zegen, en hele goede reis!

willy scherpenzeel

he Jelte en Catharina,wat leuk om weer wat te lezen van jullie.Wat is het mooi om zo met die mensen te bidden.We wensen jullie Gods Zegen toe voor de volgende reis.Wij hebben het er weer op zitten onze reis naar Roemenie het was ook weer een hele ervaring.Veel plezier daar.

Femke

jooohh kunnen jullie een spaanse gesprek volgen?! goed bezig! Dat moet ik ook nog even in snel tempo leren... :)

Annelies

Hallo Catharina en Jelte!

Wat een belevenissen zeg! En al weer op naar het volgende land. Jullie mogen echt veel dingen doen, die je "normaal" niet vaak doet. Echt super hoor. Lijkt me soms ook wel een hele stap in geloof. Tof!
Hier is het weer erg lekker. De zon schijnt lekker :)
Veel plezier samen daar!
Annelies

Arwen

Hoi,
Nou ik merk wel dat jullie niet stilzitten. Wat een avontuur. Te gek. Heel veel zegen en succes gewenst de komende tijd
groetjes Arwen

Jphan

Hallo Luitjes,

Nog even een berichtje uit Philips Drachten.
Ik zie dat jullie zeker niet stil hebben gezeten en dat het
een mooi avontuur is.
Groetjes en veel geluk en zegen

SP

Good stuff!! :D

Esther

Mooie dingen! Blijf je verwonderen!

Groeten, Esther