Jelte en Catharina's Weblog

Mendoza, Argentinie

Hallo allemaal!!

Hier weer even een berichtje van ons! We zijn inmiddels alweer een dikke week in Argentinie en hebben er alweer ontzettend veel opzitten. We doen zoveel dat het soms moeilijk is om alles bij te houden! We hebben hier al gewerkt in een soupkitchen, in een openbare douche voor daklozen, we hebben gevoetbald met kinderen uit de arme buurt en we hebben verschillende kerken bezocht en diensten gedaan. Het is hier een hele andere cultuur. Ze eten hier bijvoorbeeld vier keer op een dag, en wanneer je savonds een kerkdienst hebt dan begint ie om half tien en hij eindigt een uur of twaalf.

We zij vanaf maandag tot en met vrijdag mee geweest met de DTS vanuit de YWAM basis waar we momenteel zijn. We hebben een NIKO gedaan met hun. We zijn naar de woestijn gegaan twee uur rijden vanuit mendoza. Dit gebied is zo groot als de staat florida in de VS. We moesten een aantal uitdagingen aangaan. We hadden weinig slaap, weinig eten, geen water, alleen voor drinken, geen douche, geen deo, veel wandelen, buiten slapen, veel discipline etc. snachts was het heel koud en overdag was het warm. We hebben kippen geslacht en opgegeten.... (ieuww... ) was echt heel vies om te doen!! ( het was een soort of junior kamp, maar dan voor volwassenen :))

Er wonen een aantal families in dit gebied. Het is voor ons bijna niet voor te stellen dat je daar kunt wonen. Ze wonen uren van de bewoonde wereld. We hebben bij een familie gewerkt, en geholpen bij hun huis.

de week was een grote uitdaging, maar we konden in deze tijd echt zien dat we gegroeid zijn in heel veel dingen! Daarnaast wast het heel erg leuk om nieuwe mensen te leren kennen van de DTS. Er zijn veel mensen vanuit Argentinie maar ook vanuit amerika en europa.

Morgen gaan we weer voor twee dagen weg om een vrouw te helpen met een project wat ze opgezet heeft. We gaan schilderen en waarschijnlijk een kerkdienst verzorgen.

We hebben weer wat nieuwe fotos op de site gezet. o.a. van onze trip met de bus vanuit chili naar argentinie en van onze laatste tijd hier in argentinie!

De groetjes en tot gauw!!

Jelte en Catharina

Jeltje

Hi lieverds!

Waa die foto's zijn echt cool! Jelte, de filmster met zijn babe ;-)
Wat was het een mooi moment zo net eventjes, ben ik heel dankbaar voor!
Jullie zijn super matties! We zijn trots op jullie en zien uit naar jullie komst terug :-) maar eerst nog even heeeeeeeeeeeeeeeeeeeerlijk genieten daar!

Dikke knuffel en tutsje,
Jel.
p.s. kan niet wachten om Steph te vertellen dat ik met jullie gesproken heb, hihi..

Dan, Becje, Sanne

HEeeeey! BEdankt nog voor jullie mail! Wat een gave foto's zeg! En leuk te lezen hoe het met jullie gaat. Woestijn overleefd yeeey! Ach kippen slachten is niks hoor ;) Probeer het met een geit hihi.
Jullie zien er trouwens lekker wild uit.
Nou, een heeele dikke knuffel van ons drietjes!

Peter & Debora

He gasten!

Wat een coole verhalen en foto's. Het is gewoon niet voor te stellen hoe het daar voor jullie is geweest. Het ziet er erg wild en extreem uit. We zijn erg benieuwd naar jullie verhalen. We zijn trots op jullie!

Groeten,

Peter en Debora

titianne

Dat van dat Junior kamp spreekt me wel aan :-)
Goede tijd daarzo!
Groetjes Titianne

jan en geertje

Hallo lieve kinders
Wat een geweldige foto s van die omgeving daar ,lekker wild.Het is wel een geweldige ervaring om dit zo mee de mogen maken Probeer echt te genieten
van de mensen omgeving en alle nieuwe dingen die
jullie daar leren. groetjes pa en ma

job

wat doen jullie mega veel in zo een korte tijd. en dan ergends tussendoor hebben jullie nog tijd voor een junior kamp. Ik snap niet hoe je dat allemaal voor elkaar krijgt ;-)
Catharina gelukkig had je Jelte mee om je kip te slachten toch...?
gaan jullie in Argentinie nog theedrinken bij de familie van Maxima?

Geniet niet met maten maar met VOLLE teugen
Gods zegen
job

Eric Cappelli

Ik vind het zo tof dat jullie dit grote ondernemening
aangenomen hebben. Ik bid voor jullie en ik ben zo dankbaar om dit via de internet ook mee te kunnen maken (niet echt maar door verhalen en foto's).

Annelies

Ji C&J,
Cool jullie verhalen! Ik dacht direct al aan junior en ja hoor Catharina noemt het ook zo, leuk man. Die hut ziet er wel heel wat beter uit dan onze brouwsels. Echt junior stijl dus. En die bus...wohhh..nog niks bij de junior bus... Jullie zijn echt al lang weg! Geniet dr nog lekker van! En zet m'm op kanjers!
Annelies

Jorien

Hey gekkerds,

Door die verhalen raak ik heel benieuwd naar de foto's!
Goed om te ervaren lijkt mij om met vrijwel niks te leven en dan wat je hebt , liefde en hulp, ook nog aan andere te kunnen geven.

Enjoy!

Ik ga snel de foto's bekijken.

Lfs

Anne-Dirk

Wat een avontuur......:O!!

Groetjes,

Anne-Dirk

Christine

Hey hoi!!

Whow wat een toffe verhalen weer!! Ik lees het al weer genoeg te beleven daar, super dat jullie d'r zo van genieten en zo kunnen groeien!!
Ik zeg hou dat vast :-)

Greetz Christine

Judith

Klinkt echt heel tof en als een mega ervaring.
Jelte en Cathy geniet ervan en leer van alles wat je meemaakt en de mensen die je ontmoet.
Ga ik gauw ff de foto's kijken!

liefs,
Judith

willy scherpenzeel

hallo Jelte en Catharina,als ik het allemaal zo lees hebben jullie al heel wat leuke en gekke dingen meegemaakt, mooi als je zo de mensen mag helpen en diensten mag verzorgen.Geniet er van en heel veel plezier daar nog.

dietje

zooo hey avonturiers!!beetje rondstruinen in de desert !gelukkig hoeft je dat geen 40 jaar te doen(-;
goed bezig zeg klinkt erg mooi wat jullie allemaal doen daar(behalve dat kippen slachten dan hihi) wat een culturushock als jullie dan straks weer terug zijn we zullen jullie goed opvangen hoor(-:
veelplezier kracht en zegen bij alles wat jullie ondernemen!

liefs dietje

Esther

Mooie dingen! Blijf genieten je verbazen! (van al die woeste mensen in de desserts :P)

antsje de Boer

Waouw, een kip slachten. spectaculair!
Ik hoop dat jullie van het eeten ervan erg genoten hebben.

Dikke tut