Jelte en Catharina's Weblog

Lima en Inquitos

Hallo allemaal,

We schrijven nu nog maar even een berichtje omdat we nu nog in de mogelijkheid zijn. Met ons gaat alles goed. We verblijven vanaf vrijdag in een hostel in Lima, Peru. We hebben een soort tussentijdse vakantie. Het is erg prettig om lekker niets te hoeven, bij te slapen en tot rust te komen. We genieten verder van de mooie dingen die de stad hier te bieden heeft.

Het heeft wel wat voeten in aarde gehad om argentinie uit te komen. We zouden namelijk met de bus weer terug over het andesgebergte. Toen we bij het busstation kwamen bleek dat de pass afgesloten was omdat er te veel sneeuw was gevallen. Het kon nog dagen gaan duren voordat de pass open zou gaan en wij naar het vliegveld in Santiago (chili) zouden kunnen komen. Terwijl we zaten te wachten in een taxibus, kwamen er drie mannen binnen die zaten te schreeuwen. Wij snapten niet wat ze wilden en gaven aan dat ze weg moesten gaan. Wat we niet wisten is dat ze in de chaos een backpack van jullie, onze leidster hebben gestolen. Dit was een vervelende situatie. Ze heeft nu bijna alles weer, veel dingen gekregen en gekocht. Doordat we niet konden reizen met de bus hebben we vliegtickets gekocht en zijn we de volgende dag gevlogen van mendoza naar santiago. Zo is alles gelukkig goedgekomen! en komen we optijd aan in Inquitos!

We vertrekken morgen naar Inquitos. Dit is het noorden van Peru. Het is een stad wat ligt in het Amazone gebied. Een deel van onze tijd zullen we de amazone opgaan en dorpen gaan bezoeken die aan de amazonerivier liggen. We zien erg uit naar deze tijd! Het lijkt ons een gave belevenis om de jungle in te gaan! Daarnaast zien we ernaar uit om de warmte in te gaan. We zitten nu al een hele lange tijd in de kou. Ook hier in Lima is het niet heel warm, rond de twintig graden en zonder zon.

Nou dit was het weer voor eerst!!

Ciao!

Jelte en Catharina

Gerard en Eline

Hey Jelte en Catharina!

Wat super om te horen dat jullie nu in Peru zijn! Wij vertrekken over drie weken naar Lima voor onze 3-weekse rondreis. Houdt ons dus maar op de hoogte hoe het daar is...wij zijn in ieder geval heel erg benieuwd!

Groetjes,
Gerard en Eline

willy scherpenzeel

hallo Jelte en Catharina,nou heel veel plezier in Peru.Geniet van het land en de mensen.Gods zegen toegewenst daar in het verre Peru.

Leuk!

Ik wil zeker foto's van de Amazon bekijken!

Jorien

Mhh lekker even niks met het vooruitzicht straks weer jullie gezicht in het zonnetje te verwarmen ;)

Succes daar in the jungle!

Gerda

In Argentinie zijn jullie in korte tijd zo wel heel wat ervaringen rijker geworden. Fijn dat jullie nu even bij konden komen. Nu maar genieten in het Amazonegebied , van de zon en de natuur en wat er verder op jullie weg komt!

Anne-Dirk

Lekker even zo'n vakantie tussendoor!
Spannend om straks de jungle in te gaan. Werkelijk zou wat betreft daar wel even een kijkje willen nemen ;).
Veel zegen toegewenst met het bezoeken van de dorpen en genietse van alle natuur daar!!

Groeten,

Anne-Dirk