Jelte en Catharina's Weblog

de amazone jungle

Hallo allemaal!

Groeten uit de rimboe!! haha! We zijn weer terug van een week survivalen in de Jungle! ja,ja we zijn nogal eens aan het survivalen. Eerst de dessert en nu de jungle! We hebben een goede tijd gehad en zijn gelukkig helemaal gezond! Ons hele team was gelukkig gezond de hele trip, dit is niet gewoon! vaak worden mensen terug gebracht omdat ze het niet trekken! We maken even wat wist u datjes over onze trip!

Wist je dat:

• Wij allemaal verschillende soorten vis hebben gegeten? deze vers uit de amazone rivier kwamen? en dat we dit zelfs voor ontbijt hebben gehad?
  • Dat we een dorp hebben bezocht die nog nooit eerder door mensen van buitenaf bezocht is?
  • Dat het heeeeeel hard kan regenen in de jungle?
  • Dat we springende dolfijnen gespot hebben in de amazone?
  • Catharina zon 300 muggensteken heeft over haar hele lichaam. Dat het niet hielp om muggenmelk te gebruiken en lange mouwen en broeken aan te trekken?
  • Ze nu continue aan het krabben is?
  • Het heel normaal is om zes uur op te staan en om negen uur weer in je bed te liggen?
  • en dat siesta het allerfijnste is in de hele wereld?
  • De mensen in de Jungle een heel simpel leven hebben? en dat ze leven van landbouw en visserij?
  • we tarantulas, apen, slangen, vleermuizen, papegaaien hebben gespot?
  • Je altijd de WC moet checken op slangen?
  • we een gordeldier hebben gegeten?
  • Vissen ook de boot in kunnen springen?
  • er heerlijke nieuwe exotische fruitsoorten groeien in de jungle?
  • er kinderen met PSV shirtjes in de jungle lopen?

We hebben veel kidsministrie gedaan in de dorpen die we bezocht hebben. Met elkaar hebben we 5 dorpen bezocht. Na het programma wat we hadden deelden we parasieten medicijnen uit aan de kinderen. De mensen hebben niet veel. De kinderen zijn vaak vies en zitten onder de luizen. Er is geen stromend water en geen electriciteit. De mensen mogen blij zijn als ze een bron hebben. Maar dat is vaak ook niet het geval. Naast de kidsministrie hebben we ook voor de volwassenen programmas gedraaid. We deden veel dramas, ze houden van een flitsend programma hier! Jelte en ik zitten standaard in dramas omdat we dit zo goed kunnen..haha..

Deze trip heeft ons bewust gemaaktt van alles wat wij hebben en dat we ons leven vaak zo gecompliceerd maken. Deze mensen leven een simpel leven en het is goed en wij zijn vaak niet gelukkig met alles wat we hebben. We zijn erg blij met deze nieuwe ervaring!!

Tot de volgende update!!

Groetjes,

Jelte en Catharina

Jos van Dijk

Geniaal broeder en zuster!

Vet mooi om te zien hoe jullie daar zitten te genieten, maar vooral ook leren. .Ik ben vol jaloezie, maar ik denk op een positieve manier;)

Veel plezier daarzo, Zegen!

willy scherpenzeel

hallo Jelte en Catharina,wat beleven jullie veel zeg we zijn elke keer weer verbaasd wat we lezen.We hebben er respect voor wat jullie daar allemaal doen,in een woord geweldig!!geniet ervan hoor en Gods Zegen toegewenst.

Femke

wooow wat een belevenissen! En katie misschien moet je maar in een soort imker-pak gaan rondlopen ;)

Steph en Jelly

Hoi lieve avonturiers!
Wat geweldig allemaal, erg bijzonder en lijkt ons echt heeeel gaaf om mee te maken :-) Die dieren, de leefstijl van de mensen, heel anders en bijzonder om te zien, denk ik.
Mijn (Jel) drama-hartje is enorm trots op jullie goeie prestaties als acteurs ;-)
Heb je niet van die groene bladeren in de jungle, die je kunt wrijven op de muggen bulten? Dat helpt!
Rust maar even lekker uit na deze ervaring, of kan dat niet?
Een hele dikke knuffel en alle dank aan Hem dat Hij zo goed voor jullie (groep) heeft gezorgd.
Jullie matties uit Deutschland

dietje

hey wereldreizigers!wat een jungleavontuur zeg!enne gordeldier eten?tjonge respect hihi. hiervallen de mussen van het dak door de warmte maar bij jullie zal het ook vast niet onaangenaam zijn.
prachtige verhalen om te lezen en mooi dat je er ook nog van leert(-: well be blessed en be a blessing zoals jullie al zijn!

liefsdietje(die gister haar rijbewijs heeft gehaald yeahh:-)

martien

heey vet cool;)
ik ben gigantisch jaloers:p
groetjes

Annelies

Echt weer hele andere belevenissen!
Super stoer dat jullie een dorp bezocht hebben waar normaal nooit andere mensen komen.
Catharina, ook al aan het preken, echt goed :)
Grt,
Annelies

job

hier nog een jalourse kip...
dus als jullie terug zijn gaat alles de deur uit en komen er alleen nog maar planten, bomen en verse vis en fruit in huis....! dan ga ik zeker een keer simple bij jullie langs komen

Tiny

Erg mooi om jullie belevenissen te volgen!
Jelte, alvast gefeliciteerd met jouw verjaardag!
Volgens onze berekeningen is dat morgen, maar dan iets later dan hier..
In ieder geval een goede verjaardag gewenst!!
Groeten, Tiny

Steph en Jel.

Yahooo !!!
Wij zijn de eersten om je te feliciteren..
Van harte gefeliciteerd met je 23ste verjaardag
We wensen je voor dit nieuwe levensjaar God's rijke zegen, gezondheid, avontuur, liefs en nog een mooie tijd samen met Catharina in Zuid-Amerika toe!
We hopen dat je je een beetje jarig voelt vandaag, dat je maar een lekker vers bakje koffie van Colombiaanse bonen mag krijgen

Veel liefs en wij proosten hier op je!

Steph en Jel.

Ada Korringa

Jelte van harte gefeliciteerd met je verjaardag, al is die nu al weer bijna voorbij.
Groetjes,
(tante) Ada

Femke

Hee Jelte! van harte gefeliciteerd!!! groete Femke

Opa en Oma

Jelte en Catharina.

Van harte gefeliciteerd met je verjaardag!!!
Ver van huis maar toch!!!
Ik hoop dat jullie nog een fijne tijd zullen hebben.
We hopen tot ziens.