Jelte en Catharina's Weblog

Bogota stad van uitersten!

Lieve allemaal,

Hier een bericht vanuit, bogota, colombia. We zijn hier al bijna weer een week, maar niet echt in de mogelijkheid om te internetten. We hebben al veel gezien en meegemaakt in de tijd dat we hier in Bogota zijn. Zoals de titel zegt het is een stad van uitersten. Veel rijkdom; grote shoppingmals dikke auto's. Maar ook veel armoede en drugs en prostitutie. Op jelte zijn verjaardag mochten wij mee met een ministrie die naar een van de gevaarlijkste straten van Bogota gaat. We bleven op de hoek van de straat staan om brood en drinken uit te delen. Als je de straat in gaat heb je kans er niet weer levend uit te komen. Zelfs de politie waagt zich niet in deze straat. Het wordt beheerst door een gang van drugspeople. Toen we er weg liepen hoorden we schoten die daar in de straat gelost werden! Jelte zijn verjaardag hebben we savons super leuk gevierd in een goed restaurant! Hij is niet vergeten met kado's!

We hebben verder een programma gedaan met kinderen van prostituees en met de prostituees zelf. we hebben een programma gedaan met kinderen uit een kindertehuis van de Colombiaanse Jeugdzorg en we hebben gewerkt met de kinderen die komen in een soort dagopvang die gerund wordt door deze YWAM base! We hebben een super druk programma maar hebben het erg naar onze zin!

Wat ook erg leuk was is dat er hier een Nederlands stel is dat hier werkt op deze ywam base. Ze zijn al een keer bij ons wezen eten! Het is erg fijn om Nederlandse mensen te ontmoeten en met ze te praten! We hadden van te voren niet verwacht dat het zoveel met ons zou doen! Verder kunnen we ons echt met hun identifeceren! erg gaaf!

We merken dat we in dit land minder vrijheid hebben om onze eigen gang te gaan. We kunnen niet zomaar weggaan. We moeten altijd met meerdere mensen zijn. Dragen niks meer van waarde, zelfs onze trouwring niet meer!! Maar de mensen zijn hier heel aardig en vooral de mensen die op deze basis wonen en werken zijn erg gastvrij en warm!

Nou voor zover eerst weer een bericht van ons!

Groetjes uit Bogota!

Jelte en Catharina

Gerda

Fijn dat we net voor vertrek naar onze vakantiebestemming in Groet nog een berichtje van jullie vinden en dat we weer mogen zien dat jullie het goed hebben en iets kunnen betekenen.
Het is wel te hopen dat jullie ringen veilig opgeborgen zijn....
Verder will ik jullie nog complimenteren met de gezellige vorm waarin jullie de stukjes schrijven.
Niet telang en voldop informatie en ook opgefleurd met een grapje of en leuk detail.
We weten niet wanneer we weer contact kunnen hebben; wellicht zijn jullie dan al in Israel.
We wensen jullie hier in Bogota nog een goede tiid.

Papa en mama

Cor

Een hartelijke groet uit een veilig Fryslan.
Wat fijn om op deze wijze jullie belevenissen te kunnen delen. Ik vraag me wel eens af hoe kunnen jullie dit allemaal verwerken, want het is niet zo maar wat om al die ellende en gemis aan vrede te ervaren.Ik bid dat de Heer jullie blijft beschermen zowel vanbinnen als van buiten en wens jullie Zijn onmisbare zegen toe.
Hartelijke groet,
Cor en Luts.

pake

Het is leuk dat ook ik jullie bericht op de computer lezen kan.

Doede en Griet

Allemaal best wel spannend als je al de verhalen leest,
wat een geweldige ervaring om dit te beleven.
Vanuit Ureterp wensen we jullie Gods zegen op jullie verdere reis.

a.deboer02@tiscali.nl

Wat een werelden van verschil......., al deze ogen- en hart opende ervaringen , dat het in jullie maar goed zijn beslag mag krijgen.
Heel veel liefs en voor binnenkort een goede terugreis.
Antsje

Steph en Jelly

Zoo wat een avonturen weer! Lijkt ons best heftig om daar op de hoek van DE straat te staan en dat je dan ook nog schoten hoort :( Wat een zegen dat God jullie daar beschermt en over jullie waakt, want in die veiligheid kunnen jullie een zegen zijn voor de mensen die daar leven en jullie liefde nodig hebben.
Wat gaat de tijd ook alweer snel, straks zitten jullie in Israël en hebben jullie even tijd voor jullie saampies om het te verwerken en er op terug te kijken!
We bidden jullie Zijn bescherming toe en een hele fijne tijd nog met de groep en NEDERLANDERS ;)

Wij kunnen niet wachten om jullie weer te zien!

Liefs xxx ons

willy scherpenzeel

Wat een spannende belevenissen maken jullie iedere keer weer mee zeg! en als je dan op een hoek van een straat staat en daar eten aan het uitdelen bent zit volgens mij ook je hart in je keel, maar zo zie je maar weer dat er Een is die over jullie waakt en jullie wil beschermen.Nog heel veel plezier daar en een goede tijd in Israel. Gods Zegen voor jullie.

Jorien

Mooi om jullie verhalen te blijven horen!

Succes om met die uitersten om te gaan & fijn dat jullie nederlandse mensen hebben ontmoet waar jullie wat herkenning kunnen vinden.

Byebye

judith

jeetje heftig hoor!
maar wel mooi om zulk werk te kunnen doen.
Wat moet dat vreemd voelen voor jullie zeg om zelfs je trouwring af te moeten doen.
Tof om die nederlanders te ontmoeten het is fijn om in zo'n situatie een stukje identificatie te krijgen en ervaringen uit te wisselen.
Liefs vanuit Amsterdam