Jelte en Catharina's Weblog

Weer thuis!

Hallo allemaal!

Wij zijn weer thuis! Afgelopen zaterdag lande ons vliegtuig vanuit Jordanië op Schiphol! Na nog een goede tijd gehad te hebben in Egypte en Jordanië zijn we erg blij weer thuis te zijn. Leuk om de familie weer te zien en dat alles weer lekker Nederlands is, zoals kaas en hagelslag op je brood doen en toiletpapier gewoon door de WC spoelen!

Nu we wee thuis zijn kunnen we terug kijken op een hele goede en gezegende tijd. Een half jaar geleden gingen we deze Discipleship Training School doen met bepaalde verwachting van wat we zouden leren en zouden zien. We zijn blij te zeggen dat het helemaal aan onze verwachtingen heeft voldaan en dat het zelfs verder is gegaan dan onze verwachtingen. Eén van deze dingen is dat de reis nog niet klaar is. Sommigen zullen dit weten: in Nieuw-Zeeland hebben we namelijk een around the world-ticket gekregen. Door onze outreach in Zuid-Amrika hebben we maar de helft van ons ticket opgebruikt en dat betekent dat we de andere helft nog over hebben! Dit willen we gaan gebruiken om nog meer van de wereld te zien en meer ervaring op te doen met zendingswerk. Ons ticket gaat door Azië heen terug naar Nieuw-Zeeland. We hebben een Nederlands echtpaar gevonden in India, waar we 3,5 maand kunnen meehelpen. De website van dit project hebben we in de linklijst gezet onder de naam Mercy Ministries in Varanasi India. Begin Oktober zullen we dus weer vertrekken om de maanden oktober, november, december en het begin van januari in India te zijn. We hebben dan nog anderhalve maand over om Thailand, Australië en Nieuw-Zeeland aan te doen. Volgens de plannen die we nu hebben zullen we eind februari 2010 weer aankomen in Nederland.

We hopen jullie zo weer wat op de hoogte gebracht te hebben!

Groetjes,

Jelte en Catharina

Wouter Veeman

Hoi Jelte en Catharina,

Welkom home! Leuk om al die tijd jullie verhalen te hebben kunnen volgen.

Groeten,
Wouter

Annelies

Welkom thus!

Esther Jansen

Jelte en Cathy!

Welkom terug, en lekker genieten van alle familie, vrienden, het delen van ervaringen en de hagelslag ;)!

GreetZ< Esther

Johan

Hallo Luitjes,

Oke dan eindelijk weer in Nederland.
Dit wordt zeker nagenieten en praten.

Welkom thuis Jelte en Cathy.................

willy scherpenzeel

Jelte en Catharina welkom in Nedeland.We vonden het heel erg leuk om al jullie verhalen te lezen.Nou en geniet van de hagelslag he en de dingen die wij allemaal wel hebben.groeten marien en Willy

Jorien

Heej,

Lekker man weer onder een lekkere douche en een goed bed :) mmmh en natuurlijk familie en vrienden ontmoeten. Geniet ervan en tof dat jullie van het reizen en het werk geen genoeg krijgen. Ik ben benieuwd jullie daar mee gaan maken.

Liefs

Bas

Hey Catharina en Jelte,

Goed om te lezen dat jullie weer thuis in Holland zijn. Vol van indrukken en beelden van verre buitenlanden. Ik hoop jullie gauw weer te zien.
Gezien de laatste bestemmingen verwacht ik uiteraard twee welgebruinde Van Dijken te ontmoeten.

Ik heb net de website en het filmpje van EO Metterdaad bekeken van het project in Varanasi. Het is werkelijk hartverscheurend om te horen en zien hoe die weduwen daar zo worden verworpen.
Een heel mooi project waar jullie je steentje aan zullen gaan bijdragen.

Jullie hebben nog een hoop voor de boeg om naar uit te kijken, maar jullie zullen er vast ook van genieten om weer bij familie en vrienden in Nederland te zijn.

Groetjes!

a.deboer02@tiscali.nl

Welkom thuis! De maand is feestelijk begonnen, gefeliciteerd met jullie oom / tante zegger.
Liefs Antsje

jitze

Hey Jelte, wat een mega ervaring moet dit zijn geweest voor jullie! En straks nog een paar maandjes op de sjouw. The fun (and work) never stops! :-)

Groetjes Jitze