Jelte en Catharina's Weblog

India!!

Hier een berichtje van ons uit India! We zijn even onderweg geweest, maar we zijn er nu dan toch! De reis was een hele belevenis! Het vliegen verliep voorspoedig, we kwamen goed en op tijd in Delhi aan. Britisch Airways valt niet echt aan te raden, we konden niet eens fatsoenlijk een film kijken! We sliepen in Delhi in een hotel, wat prima was.

De eerste indrukken van India waren overweldigend. Vooral de volgende dag toen we op het treinstation kwamen. Zoveel mensen, rijk en arm, jong en oud. We hebben het nog nooit zo gezien! In de trein kwamen we in een coupe te zitten met zes andere mensen. Je kan er in zitten en slapen. We kwamen terecht in een indisch feestje en het werd namate de avond vorderde steeds luider. We werden wel gelijk gedoopt in hun cultuur! Daarnaast was het fantastich om naar buiten te kijken, al die mensen die daar hun gang gaan. (bijvoorbeeld hun behoeftes overal en nergens doen!!!)Het was een 16 urige reis en dat was lang! Gisteren zijn we vroeg in de ochtend aangekomen.

We hebben een leuk appartement, waar we heel blij mee zijn. keukentje, badkamer, tv en dvdspeler!! we voelen ons koning te rijk! We zijn gister ook al bij het weduwenhuis en de school wezen kijken. Na de vakantie van volgende week gaan jelte en ik daar lesgeven! Jelte klas 7 en ik klas 2! Het zijn maar drie of vier kinderen die les krijgen doormiddel van thuisschool pakketten. Het lijkt ons leuk om te doen! We hebben gisteren ook al gewinkelt hier en moesten verschillende zaakjes af voor groenten en fruit etc.Het word hier vooral vegetarisch eten! Catharina loopt hier inmiddels al in een Punjabi rond, het inburgeren gaat al snel!

Nou dit was het voor eerst! We hopen snel weer eens wat van ons te laten horen!

Groetjes,

Jelte en Catharina

Janwigle

Wauw, Wereldreizigers.
Veel plezier!

willy scherpenzeel

Wat leuk om weer van jullie te horen,we wensen jullie daar heel veel plezier,geniet van de cultuur en van de mensen die jullie daar weer tegen gaan komen.Gods zegen voor jullie.Jelte ook de hartelijke groeten van Jeno uit Roemenie die is bij ons voor een vakantie van twee weken.Dinsdag zit het er weer op en gaat hij weer terug

Peter en Debora

Wat goed om van jullie te horen! Echt gaaf dat jullie weer zijn gegaan en dat jullie het goed hebben! We hebben vandaag lekker een vrije dag! We gaan eerst huiswerk maken en daarna samen uit eten! Het is echt super druk maar echt gaaf. We leren elke dag super veel en genieten! We zijn erg benieuwd hoe het lesgeven gaat worden.
Nu mag je gewoon lesgeven zonder de PABO. Wie had dat ooit gedacht, Catharina. Wordt je toch nog juffrouw.
We zullen binnenkort ook weer even een berichtje op de weblog zetten.
We denken aan jullie en bidden voor jullie. Het gaat jullie goed! Heel veel liefs vanuit Australie!

Peter en Debora

fam Niehof

ha familie van Dijk!
veilig aangekomen en een mooi onderkomen zo te zien.veel plezier volgende week met het lesgeven/we zijn benieuwd hoe jullie het daar gaan hebben.heel veelplezier en zegen toegewenst

het was goed jullie weer te zien!we leven en bidden mee

greetz Dietje en Diderick

Christina

Hey reizigers!! :D

How's live?? Het zit er goed uit!! Leuke jurk caht (ik weet de naam er even niet meer van)
Leuk om even een kijkje te nemen in jullie huisje :) Hebben jullie toch een huis, in india!! toch best speciaal ;)
Veel suc6 met les geven!!

Liefs, your sister!!

Jorine

hallo,
ik dacht ik laat ook wat horen!!
de tijd in Nederland is weer helemaal voorbij en jullie kunnen jullie nu weer helemaal gaan storten in jullie volgende avontuur na een hele lang (vermoeiende lijkte me) reis!!!
Heel veel succes daar komende tijd en dat jullie maar mogen gaan ervaren of dit bij jullie past!!
groetjes uit Ede

Christine

Jho Jelte en Catharina!

Goed te horen dan jullie helemaal gezond en wel zijn aangekomen in India! Fijn reisje lees ik al wel weer. Die Punjabi staat je goed Catharina :-) Veel succes met het verdere inburgeren!
Greetz Christine

Martin & Tineke

Lieve C&J,
Fijn om te horen dat jullie gearriveerd zijn! We zijn in gedachten en gebed met jullie meegereisd. Heel veel zegen toegewenst en we zijn benieuwd naar jullie verhalen. Lieve groet van ons uit Papoea.

Annelies

Hi vego's!!

Een lange reis dus, maar dan ben je ook ergens :) De films dieje niet in het vliegtuig kon zien, moet je dan maar op je dvd-speler gaan bekijken. Zullen dat er veel worden?
Tof zeg dat jullie les mogen gaan geven.
Maak dr wat moois van daar.
Groet,
Annelies

Henrike

Leuk om te lezen allemaal, ben ook benieuwd naar foto's!

Geniet van het inburgeren en de bijzondere indrukken.