Jelte en Catharina's Weblog

Uncle Jay and Auntie Reena

Ja, ja, dit zijn onze nieuwe namen. Onze eigen namen zouden te moeilijk zijn, dus hebben we een andere naam gekregen. Al hebben we ons wel laten vertellen dat Katrina een Heroine is. Dat is een actrice in Bollywood. De kinderen in de school spreken ons allemaal als Uncle en Auntie.

Deze week zijn we begonnen in de school met lesgeven. Catharina heeft klas 2 ongeveer groep 4 in Nederland en Jelte heeft klas 7 dat is groep 8 in Nederland. We geven les aan kinderen van de medewerkers van YWAM en aan kinderen die anders niet naar school gaan omdat ze te arm zijn. De lessen zijn in de ochtend van half negen tot een uur. We moesten er wel even inkomen; ook je Engels wordt weer flink getest en we zijn natuurlijk geen leerkrachten van beroep. We moeten ze soms wel even aanpakken want ze zijn eerder lui dan moe!!

Smiddags doen we andere dingen, Jelte geeft bijvoorbeeld gitaarles. Zijn les zat deze week overvol!! Zon acht mensen het eerste uur en nog eens vier mensen het tweede uur (haha.. was chaos!!) Ook volgen we zelf 3 keer in de week Hindi les, zodat we ons wat meer zelf kunnen redden. Engels wordt hier eigenlijk alleen door goed opgeleide (rijke) mensen gesproken.

Vorige week zaterdag werd hier Divali gevierd. Dat is een hindoestaans feest. Het is het feest van het licht. (en van de donder!!) Mensen hadden hun huizen helemaal verlicht met lampjes en kaarsen, dit leek heel mooi. Ook werd er vuurwerk afgeschoten. Deze knallers waren zo hard dat het wel leek of er bommen in je tuin vielen. We hebben nog nooit zulke harde gehoord!!

We eten elke dag smiddags mee in het weduwenhuis (das natuurlijk rijst!!) maar sochtends en smiddags eten we lekker brood wat hier elke dag vers gebakken wordt in de bakkerij! (aantal weduwen bakken) Ook maken ze hier zelf pindakaas en andere lekker koeken van Hollands recept! Mager zullen we dit keer niet worden!!

Namasteee!!

Jelte en Catharina

Reacties

Reacties

rins

mooi!

Esther

leuk om te lezen! Nieuwe namen... wel even wennen;)! Succes met jullie carriere als meester en juf!

Zet'm op!

GreetZ< Esther

Christina

Supper om weer wat te lezen van jullie, ook al wist ik de helft al ;)
Grappig met dat divali feest, dat feest had ik ook in mij feestenboek oprdacht :)
EN mams en paps hebben de mail gelezen hoor!!
Nog eerder dan mij :)

Groetjess en godzegen!!

willy scherpenzeel

Hallo mensen,leuk om weer wat van jullie te lezen.En heel veel succes met het les geven.Gods Zegen voor jullie en heel veel plezier daar.

Annelies

Hi juf en meester!
Leuk om weer jullie verhaal te lezen. Dus echt juf en meester :). Lijkt me idd wel lastig om dat allemaal in het Engels goed over te kunnen brengen. Zet m op daar!
Groet,
Annelies

Peet en Deb

He lovely people! Nice to hear from you. It's amazing to see how God is using you in India!! Do you feel well? We hope so.
It's very good here in Australia. Every day we learn new things.
In our prayertime, I prayed for you and God gives me (Debora) a word: ps 143:8-10. We hope that this scripture will encourage you both. Love u very much!!

Titianne

Hey!

Dus jullie geven les, wat tof zeg. Hoe bevalt dit en hoe groot zijn jullie groepen? Leuk dat jullie zo veel verschillende activiteiten daar doen. Keep up the good work.

Groetjes Titianne

Gerrit & Jorine

Hey Jelte en Catharina,

Wat ontzettend leuk dat jullie het zo naar jullie zin hebben. Het lijkt ons lastig om zo ineens in werk te rollen dat je helemaal niet gewend bent, plus een taal en cultuur kloof. Geniet van India en zegen op jullie werk! We volgen jullie op de voet en zijn benieuwd naar jullie volgende verhaal!

groetjes,
Gerrit en Jorine

michella

leuke foto's. maar wel heel zielig voor die geiten.
en wat een mooi huisje heben jullie. is het leuk om juf of meester te zijn? en hoe gaat het met jullie?
met mij gaat alles goed. en op mijn verjaardag heb ik een fiets met een wiel gekregen .en ik kan het al best goed. (eenwieler)

Jorien

Heey daar,
Klinkt tof! Wel lastig lijkt mij, lesgeven wat nieuw is en dan ook nog in het engels. Knap hoor!
Wat een land heh?! Ik hoorde laatst iemand die zei dat het zo onwijs stonk in India en als ik die foto's zie vind ik dat niet geheel onbegrijpelijk :)

Groetjes!

(Jay en Reena klinkt zoiets als Tarzan en Jane :))

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!