Jelte en Catharina's Weblog

Merry Christmas and a Happy New Year!

Het is alweer een tijdje geleden dat we iets hebben laten horen via de blog. We hebben een drukke tijd achter de rug en hebben nu net als vele andere mensen in Nederland; kerstvakantie!

Het begon allemaal met het vieren van Sinterklaas. Ook dat wordt hier gedaan! Er is een groepje kinderen in school die Nederlands krijgt. Jelte speelde voor deze klas Sinterklaas en hij zag er heel echt uit! Wij hebben zelf met de familie Diment Sinterklaas gevierd, met lootjes trekken. Margreet Diment is Nederlandse en houd sommige tradities gewoon in ere. We hadden echte kruidnoten en gevuld speculaas!!

We hadden vorige week de laatste schoolweek van het jaar. De kinderen gaan na de kerstvakantie naar een hogere klas. We hebben deze week allemaal leuke dingen gedaan zoals een bad hairday + verkleden, spelletjes, koekjes bakken, kettingen maken en versieringen maken voor het kerstfeest. Op donderdag vierden we kerstfeest. De kinderen deden een drama, verschillende dansen en zongen liedjes. Ze kregen daarnaast een rugzak met een set nieuwe kleren en speelgoed. Dit werd mede mogelijk gemaakt door een Nederlandse sponsor. Op woensdagmiddag zijn we met een groep kinderen van de school naar een jongensgevangenis geweest. Ze deden daar ook een drama en dans. Donderdagavond hebben we in de kerk al kerst gevierd en voor ons is de kerst dus eigenlijk al een beetje voorbij.

Het afgelopen weekend waren we met de hele YWAM base een weekend weg. Wij hebben in de ochtenden het kinderprogramma verzorgd voor de kinderen van 10 t/m 16. Hier moesten we veel voorbereiding voor doen maar het was erg geslaagd. We vinden het beide erg leuk om met de kinderen te werken. We bouwen echt wat met de kinderen op. Ze zijn erg open, eerlijk en spontaan.

Het is raar voor te stellen dat er in Nederland lekker veel sneeuw gevallen is terwijl wij hier nog steeds rondlopen in t'shirt en slippers. Wij gaan hier nu lekker genieten van onze vrije dagen en hopen dat jullie allemaal fijne feestdagen mogen hebben!

Jelte en Catharina

PS: weten wat voor weer het is bij ons? Klik op profiel, bovenaan de website!

Jorien

Hey Jelte en kathy,

Lang geleden! leuk om wat te horen. Veel bezigheden begrijp ik.. Wel crea hoor ;)

Geniet lekker van de vrije dagen en het heerlijke weer!

Liefs

Annelies

Hi!
Bad hairday ziet er vet uit!
En tof dat het zo leuk is met de kids!
Groet uit de sneeuw!
Annelies

Judith

Lieve Jelte en Cathy,
tof om weer wat te horen en leuk dat jullie toch nog wat Nederlandse dingen mee kunnen krijgen en geven daar.
Geniet van de vakantie ff ook al is die op slippers en niet op snowboots..

dietje

ha family van Dijk!
zo te zien hebben jullie ook een gezegende kerst gehad.mooi om te lezen en te zien
en de sari staat je goed catharina !je bent al aan het inburgeren(-:
hier alles sprookjeswit maar dat wisten jullie al.
een goede vakantie!B-Blessed

liefs Dietje

Doede en Griet

Vanuit het witte Friesland, wensen we jullie een voorspoedig 2010.
Gods zegen toegewenst bij jullie verdere reis. P.S.
Wij hebben een ander mailadres, wel handig om dat even te veranderen.

gerda

Fijn, weer een berichtje op de weblog!

Jullie hebben echt een drukke decembermaand gehad met alle decemberactiviteiten. Mooi dat dat in India ook allemaal gewoon kan en wat een afwisseling!

Eigenlijk is december altijd een drukke volle maand; ook hier. Maar jullie hadden het einde schooljaar er ook nog bij.

Geniet maar van de rustige weken die komen.

Jan en Gerda

Opa en Oma.

Lieve jelte en Catharina.
Fijn weer een berichtje.
Geniet maar lekker van de vakantie.
Gezegende dagen nog en een
voorspoedig 2010.

Hester

Leuk om even te horen hoe het gaat!! Inderdaad een vreemd idee dat het bij jullie zo warm is...Hier ligt al een week sneeuw!! : ) God's zegen gewenst.

Arjan & Iris

We wensen jullie fijne dagen en Gods Zegen voor het nieuwe jaar !

"want de Heer is goed, zijn goedertierenheid is tot in eeuwigheid en zijn trouw tot in verre geslachten. "
(Ps 100 v. 5)

Een hartelijke groet vanuit Zuid-Holland,
Iris, Arjan , Jesse en Naomi Madern

Jaap en Ada Korringa

Wij willen jullie heel veel goeds en Gods nabijheid toewensen voor het komende jaar.
"Oom" Jaap en "tante" Ada.

Henrike

Een heel goed en gezegend 2010 gewenst!!

Groetjes vanuit een besneeuwd Flevoland

Christine

Hey Jelte & Catharina!

Heerlijk even vakantie ja geniet er van. En heel goed Sinterklaas vieren, sint op slipper wat maakt het uit. Het gaat om de inhoud of toch niet nou ja als het maar een mooi feestje was!

Hopelijk hebben jullie een mooie jaarwisseling gehad en gaan jullie een mooi nieuw jaar te gemoed. Wat er ook komen gaat ieder geval een gezegend jaar gewenst!

Greetz Christine (en ja het is hier nog steeds wit)

gerda

Dus de teenslippers alvast in de koffer, die hebben jullie vast nog wel weer nodig.

Jammer dat de school nog niet beginnen kan; voor jullie maar vooral voor de kinderen.

We zien uit naar foto's van de kitesurfersdag!
Ik denk dat je wel een vlieger op reserve mag hebben als de mensen daar altijd oefenen....

liefs,

papa en mama