Jelte en Catharina's Weblog

Koud, Kouder, Koudst

Al enkele dagen blazen wij hier heerlijke wolkjes de lucht in. Niet alleen buiten maar ook binnen. Toen wij in Nederland woonden deden we dit ook wel in ons huisje aan de accamastraat, maar niet zoals hier in elke ruimte van je huis! We weten dat het in Nederland ook koud is, maar daar hebben de meeste mensen een heerlijke cv in huis, waar hier nog nooit van gehoord is. We lopen momenteel met ongeveer 6 a 7 shirts en truien en zon 3 broeken en twee paar sokken. Savonds liggen we in bed TV te kijken, de enige lekkere warme plek in huis. Maar er zijn hier mensen die er minder aan toe zijn en in een tent leven en amper kleren om hun lijf hebben.

Door de kou blijven de scholen hier dicht. De regering van Uttar Pradesh heeft bevolen dat de scholen niet open mogen. Ze controleren er hier ook op of dat werkelijk gebeurd. De meeste mensen hier vinden het helemaal niet erg om 'Holiday' te hebben. We hadden afgelopen maandag een dag les en de rest van de week is het weer holiday. Wij vinden het erg jammer dat de school nog steeds niet open gaat termeer omdat we hier nog maar tot volgende week zaterdag zijn. De kinderen van onze school zijn ook wel erg verveeld en zouden ook liever gewoon naar school gaan.

Morgen wordt hier een nationale vliegerdag gehouden. Op deze dag gaan de mensen op hun platte dak staan en proberen de kites van anderen door te snijden. Ze maken speciale kuttingstring aan hun vlieger vast zodat je de ander kan doorsnijden. Dit is het zelfde als in het verhaal van de kiterunner! Het valt nog niet mee om te vliegeren met de kites die ze hier hebben maar Jelte is er druk mee bezig om het onder de knie te krijgen. Vliegeren wordt hier heel veel gedaan door de kinderen. Ze staan gerust een hele middag op het dak en proberen andere vliegers de lucht uit te halen.

We zullen nog een paar foto's op de site zetten van de afgelopen tijd!

Groetjes,

Jelte en Catharina

Debora

Yo, ik ben de eerste die reageert! Leuk om jullie verhaal te lezen. Ben benieuwd hoe de wedstrijd zal gaan. Nog even en jullie gaan de warmte in. In ieder geval in Sydney zal het lekker warm zijn!!
Wij gaan maandag echt op outreach. We zijn nu al bezig om hier en daar wat in te pakken. We gaan eerst hier in de omgeving. Ook gaan we naar een conferentie van Jesus Culture. Misschien kennen jullie het wel!
Spreek jullie weer snel. Geniet nog even van de laatste dagen.
Loves!

Annelies

Dus de tijd daar zit bijna op! Dan komen er gelukkig weer warmere omgevingen :) Vandaag is het ook koud in NL, met de wind, maar dat is natuurlijk niks vergeleken met jullie omstandigheden. Geen 7 lagen hier... En wordt Jelte de nieuwe Amir?
Grt,
Annelies

Jorien

Wat cool om hetzelfde mee te maken als in dat boek!

Brrrr zorg maar goed voor jullie zelf! Ik hoop dat de scholen snel weer open gaan!

Groet!

Esther J

brrr... veel warmte toegewenst :)!

Esther

Christine

Bibbers!! dacht dat het hier koud was maar das dan ook maar weer relatief....
Geniet nog van de laatste dagen daar en alvast een hele goede reis gewenst naar de iets wat warmere gedeelten van deze wereld :-)

Greetz Christine

petra en natacha

ooh catharina je moet terugkomen !!!!!! zegt natacha bij het zien van je foto's namens natas groetjes en kusjes natas heeft zelfs al mijn verjaardags menu bedacht want ja dan komen jullie terug ! liefs namens ons allen

Jelly

Aaah wat grappig! In dat boek ben ik onlangs begonnen te lezen.. Moet je even wat foto's van maken hoor, lijkt me leuk om te zien!!
Owh ik heb medelijden met jullie, zooooo koud :) Dichtbij God zijn, daar krijg je een vurig hart van, haha, misschien werkt 't? ;)
Ik heb mijn werkstukken af, YEEHH!! Ben zo blij!
We zijn ook al gebeld door de 'doorbrekers' voor de @ Home en we gaan a.s. zondag kennis maken met de 'beller'!! Zo leuk allemaal!
Op de site staan ook getuigenissen, wist je dat? Is ook erg mooi om te lezen!!

Ik denk aan jullie en verlang ernaar jullie weer ff vast te houden en in 't écht te zien!! Kom maar gauw thús;)

Dikke WARME knuffel,
Jel.

did en diet

yo van dijks!het koude leven heeft daar dus ook zn intrede gedaan?gelukkig zijn jullie nog wat gewend van de accama(-; tis hier ook bitterzz koud. zijn de werkzaamheden inmiddels alweer wat hervat?en ist nog gelukt met de vlieger jelte?catharina je bent een ware hennepkunstenaar!we denken aan/en bidden voor jullie!tot snel al bijna weer

liefs groetjes

Jolien

Hey!

Wat een leuke verhalen! Heb jullie site van Tante Annie gekregen. Hoorde dat jullie binnenkort in Australie zijn! Ik ook! Misschien kunnen we meeten? Zou leuk zijn, zo aan de andere kant van de wereld! Nou geniet van jullie reis,

Liefs nichtje Jolien (jolien_vandijk@hotmail.com)